ATELIER Blând cu efectul, curios să aflu cauza!

Atelier gratuit pentru cadre didactice

 

Acest atelier este realizat din nevoia de a crea o echipă multidisciplinară în abordarea dificultăților pe care le-ntâmpină deopotrivă pedagogul, copilul și părintele.

Îmi doresc o colaborare cât mai eficientă și focusată pe soluții între psiholog – cadru didactic – familie. Sunt convinsă că elemente din psihologie pot fi împletite cu succes cu cele din pedagogie, iar sprijinul profesorilor în acest demers poate reduce presiunea și stresul acumulat. Acest prim eveniment poate reprezenta una dintre supapele care eliberează aceste acumulări, lăsând loc unor perspective proaspete și clare. A-la-longue, îmi propun să dezvolt un proiect complex de sprijin al profesorilor, care să fie cât mai aproape de nevoile lor, atât în identificarea, exprimarea cât și în gestionarea lor.

Pe parcursul anilor, am reușit să colaborez cât mai deschis și eficient cu unii dintre pedagogii copiilor alături de care lucrez, deși nu am întâlnit această deschidere în toate cazurile, iar pentru viitor îmi doresc să creez o relație cât mai bună între noi ca psihologi și cadrele didactice, deoarece avem deopotrivă un impact important în dezvoltarea cognitivă și emoțională a copiilor.

 

De ce gratuit? Singura condiție pe care o impun pentru participare este completarea unui formular. Îmi doresc să-l mențin gratuit pentru totdeauna, ținând cont de modul în care este recunoscut financiar efortul cadrelor didactice, dar și pentru că spațiul (asteri) și proiectele (prin intermediul asociației) pe care le desfășor îmi permit să susțin lunar un astfel de eveniment. O altă dorință este ca la acest atelier să participe cadrele didactice care sunt interesate să găsească soluții și să dobândească instrumente care pot transforma procesul de învățare într-unul cât mai personalizat și blând, dar ferm (sesizați diferența între fermitate și duritate?). Acest proiect dorește să ofere suport cadrelor didactice care acceptă că există momente de neputință, la fel cum pentru o mamă există momente în care nu mai știe cum să-și gestioneze propriul copil, dar dacă înmulțim asta cu 12 sau chiar 30 … cum se vede? Cum se aude? Cum se simte?

Acesta va fi primul eveniment, apoi vor urma în funcție de dinamica și nevoile grupului.

Câteva subiecte asupra cărora ne apleca:

  • comportamente inadecvate
  • comunicare asertivă
  • limbaj
  • nevoile copiilor
  • înțelegerea importanței contextului familial și al istoricului personal (mai ales medical)
  • cum să identifici emoțiile pe care le simți în relația cu cei mici
  • cum să recunoști (verbal) ceea ce simți pentru a folosi în procesul educației
  • cum să reacționezi în situații de stres și să fii cât mai eficient
  • delimitare și clarificare rol pedagog (vs. mamă)

 Data: 3 septembrie; durată: 4 ore (2 ore prezentare teoretică; 15 min pauză 1.15 oră lucru practic pe situații de la clasă, 30 minute încheiere&feeback); locuri disponibile: 10 persoane

Înscrieri doar prin intermediul formularului: click AICI 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

seven − three =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.