De la 1 septembrie, 2015, vă punem la dispoziție un nou serviciu – evaluarea neuropsihologică a copiilor (3-12 ani). Psiholog Roxana Badea lucrează cu copii neurotipici și cu tulburări de dezvoltare, fiind realmente interesată de o practică cât mai eficientă și rezultate cât mai obiective, evaluate cu ajutorul unor instrumente validate pe populația românească. Prin acest instrument, ne propunem să răspundem nevoilor părinților și copiilor, oferind o perspectivă completă asupra dezvoltării acestora.
De ce și când o evaluare a copilului?
- Pentru identificarea resurselor, abilităților, intereselor și preferințelor copilului;
- La solicitarea părinților și a educatorilor, când există îngrijorări legate de comportamente disfuncționale și abilități care nu sunt în acord cu cerințele specifice vârstei;
NEPSY este o baterie de evaluare neuropsihologică completă, adaptată şi validată pe populaţia românească, pentru grupul de vârstă 3-12 ani, bateria conţine 27 de teste neuropsihologice, create special pentru copii, pe baza cercetărilor actuale.
NEPSY permite:
- Evaluarea funcţiilor neuropsihologice din următoarele arii: atenţie şi funcţii executive, memorie şi învăţare, limbaj, funcţionare senzorio-motorie, procesare vizuo-spaţială;
- Diagnoza profilului normal sau atipic de dezvoltare neuropsihologică a fiecărui copil;
- Fundamentarea ştiinţifică a intervenţiei remediale precoce;
- Analiza longitudinală a dezvoltării neuropsihologice a copilului.
În funcție de aria de dezvoltare, evaluarea vizează:
- Atenţia şi funcţiile executive
Atenţia: reglarea vigilenţei, atenţia selectivă, menţinerea atenţiei, atenţia distributivă
Funcţiile executive: abilitățile de planificare, flexibilitatea strategiilor, abilitatea de a inhiba sau rezista impulsurilor, distractorilor, memoria de lucru
- Limbajul
Procesarea fonologică (abilitatea de a repeta cuvinte fără sens, de a înţelege instrucţiunile, de a numi rapid, de a avea fluenţă verbală)
Capacitatea de a produce secvenţe orale ritmice
- Funcţionarea senzorio-motorie
Abilitatea de procesare a informaţiei tactile, producerea de mişcări repetitive şi secvenţiale, abilitatea de imitare a poziţiilor mâinii
- Procesarea vizuo-spaţială
Abilitatea de a sintetiza informaţiile într-un întreg cu sens şi de a le reprezenta mintal, abilitatea de a discrimina între obiecte, abilitatea de a înţelege relaţiile existente între obiecte, abilitatea de a reproduce sau copia un model, abilitatea de a rezolva probleme nonverbale
- Memoria şi învăţarea:
Memoria: memoria de scurtă durată, memoria de lungă durată
Învăţarea: tulburări de învăţare
TIPURI DE EVALUĂRI:
- Evaluare generală de bază
Presupune evaluarea celor cinci domenii cu ajutorul a 14 teste.
- Evaluare generală aprofundată
Presupune evaluarea celor cinci domenii cu ajutorul a 26 teste.
- Evaluare selectivă
Presupune evaluarea unui domeniu sau a mai multor domenii, în funcţie de eventualele dificultăţi ale copilului.
Iată o prezentare despre NEPSY realizată de Cognitrom: click aici.