• 0040722247261
  • roxana@asteri.ro

Arhivă lunară 27 august 2019

De ce vrei să traiești?

Ce vrei să trăiești?

Cu cine vrei să trăiești?

Cum vrei să trăiești?

Cam așa începe un proces de schimbare. Prin niște întrebări fundamentale care zguduie răspunsurile în tine. Care e motivul ăla pentru care dimineața merită să stai drept? Care e gândul ăla bun cu care mergi seara la culcare cu drag de-a întâmpina ziua următoare?

Avem tendința să-nfulecăm oameni, zile, emoții, experiențe atât de tare încât ne miră când ne află vreo diaree fix în mijlocul vieții sau trăim constipați, scremându-ne la fiecare pas. Avem tot felul de tendințe, doar pentru că nu ne-nvață nimeni să savurăm „mâncă tăt dîn farfurie!” ci doar să umplem burțile, uneori cu ce o fi, cum o fi, cât mai mult, cât mai tot, ne place, nu ne place. Ș-apoi ne mirăm de ce ne doare burta, inima, sufletu’.

Pentru ce vrei să „faci umbră, pământului”? Dacă totuși trebuie să „dai vrabia din mână, pe cioara de pe gard?!”. Dacă mai bine mai târziu decât niciodată e anulat de niciodată să nu spui niciodată și niciodată devine ceea ce este – niciodată? Dacă unde nu-i cap, vai de picioare? Și cum să le legi, totuși? Și știi că minciuna are picioare scurte, așadar, cât să te minți că ești bine? Că merge și așa?

Orice ar fi… cum îți așterni așa dormi.

Bună dimineața!

wellBE te invită să descoperi că indiferent de vârstă și de backgound, dacă ai voință și ești hotărât să investești mai ales, timp, în tine, vei avea rezultate eficiente și de lungă durată. Indiferent că ai 20, 30 sau 60 ani.

Schimbarea este o decizie și alegere. Te implici activ?

Programul wellBE 

Acest program este un training 1 la 1 de autocunoaștere, reziliență și self-help care îmbină armonios noțiuni teoretice cu tehnici practice.

Acest program face parte din categoria evenimentelor de dezvoltare continuă pentru persoanele interesate să dobândească instrumente necesare pentru ajustare fizică (respirație și postură), mentală (claritatea gândirii) și emoțională (reacție potrivită) în orice context. Creat din experiența de psiholog clinician și interesul față de reziliența oamenilor în situații de criză, prin programul delimitat ca durată (2 luni – 1 lună intensiv și acompaniat, 1 lună pe cont propriu), Roxana își propune să mobilizeze resursele clientului într-un mod cât mai eficient și să aducă atât la nivel pragmatic, cât și simbolic, o călătorie de la a la z cu o încheiere clară a unei etape bine definite – acest proces de autocunoaștere și self-management, deopotrivă. 

Pentru o funcționare optimă este nevoie uneori de înțelegerea mecanismelor de bază ale organismului nostru, a impactului pe care emoțiile îl au în reacțiile noastre și a modului nostru de ajustare sau apărare în situații delicate.

Deși respectă o structură bine stabilită încă de la început, specificul acestui program stă tocmai în adaptarea sa la nevoile fiecărui client, printr-o evaluare inițială și personalizare a fiecărei sesiuni de pe parcurs.

Printre temele care vor fi explorate pe parcursul programului:

  • structuri ale creierului implicate în emoție – exprimarea emoțiilor și beneficii
  • stresul – funcții, gestionare, sănătatea și reziliența
  • mecanisme de apărare vs. apărare
  • tipuri de comunicare – exemple, exerciții în funcție de nevoie
  • relaxarea fizică, mentală – tehnici de respirație, stretching și decontracturare musculară
  • comportament – reacție vs. acțiune (gând-emoție-acțiune)

Dintre obiectivele programului:

  • eliminarea stresului
  • dobândirea unor instrumente practice pentru conștientizare, motivație, angajament și schimbare

Cele mai importante beneficii ale programului:

  • flexibilitate
  • conștientizare
  • încredere (imagine și stimă de sine)
  • self-management
  • relaxare

3 puncte forte ale programului – cum își atinge obiectivul de a-ți oferi o experiență valoroasă:

  • constanță
  • claritate
  • structură

! NB Din acest motiv, înainte de a decide dacă acest program îți este potrivit și dacă ai motivația necesară pentru a te implica, va exista o evaluare a nevoilor tale (formular online) și o discuție telefonică de 15′ (gratuit), după care se va stabili când este momentul oportun pentru a parcurge aceste sesiuni împreună.

Toate detaliile despre programul wellBE le găsești aici -> Program wellBE

Pentru întrebări, o poți contacta direct pe Roxana la 0722.247.261 sau roxana@asteri.ro

wellBE sau cum să fii bine cu stresul

            Programul wellBE este un training 1 la 1 de autocunoaștere și self-help care îmbină armonios noțiuni teoretice cu tehnici practice.

            Acest articol vine în întâmpinarea nevoii de clarificare. Își propune să răspundă la niște întrebări pe care le-am primit de la lansare până în momentul prezent, înainte de sesiunile cu clienții noștri.

De ce 6 sesiuni?

            Structura programului arată astfel – vei completa un formular online și vei avea un interviu telefonic de maxim 15 minute, pentru a înțelege nivelul motivației și dacă este un moment potrivit pentru a începe acest program. Apoi, vei începe propriu-zis programul wellBE, care va dura practic 6 sesiuni, pe parcursul a 2 luni.

În prima sesiune este setat cadrul, sunt lămurite aspecte administrative și apoi se stabilește obiectivul și planul de lucru pentru următoarele sesiuni. Alianța terapeutică este importantă pentru acest proces deoarece va stimula o implicare activă și cooperare reciprocă, pentru atingerea nevoilor clientului. 

Sesiunile 2, 3, 4 sunt dedicate unor subiecte alese special pentru acest proces, pe care le vei parcurge în mod gradual. Scopul este să faciliteze conștientizarea, schimbarea, reziliența.

După sesiunea 5 vei primi un raport final ce cuprinde concluzii bazate pe evaluarea inițială și insight-uri/observații de pe parcursul programului, un fel un SWOT.

Sesiunea 6 este sesiunea de follow up și va fi dedicată unei analize cât mai obiective a ceea ce ce s-a petrecut în cele 4 săptămâni și un planning pentru perioada următoare.

Află dacă îți este potrivit programul wellBE – click aici

În ordine aleatorie, despre câteva teme pe care le vom explora:

  • structuri ale creierului implicate în emoție – exprimarea emoțiilor și beneficii;
  • stresul – funcții, gestionare, sănătatea și reziliența;
  • mecanisme de apărare vs. apărare;
  • tipuri de comunicare, exemple, exerciții în funcție de nevoie;
  • relaxarea fizică și mentală – tehnici de respirație, meditație;
  • comportament – reacție vs. acțiune (gând-emoție-acțiune).

De ce intensiv, 1 lună?

Timp de 1 lună, sesiunile se vor desfășura săptămânal, excepție făcând prima săptămână în care vei avea 2 sesiuni. Prima sesiune și a doua. 30 de zile vor fi suficiente pentru a te implica în acest proces, cu multă voință, pentru a produce schimbările necesare, cel puțin prin dobândirea unor cunoștințe utile și a unor tehnici practice, pe care le vei putea implementa, imediat după fiecare sesiune. Vei avea teme, iar despre asta vei citi mai jos.

În această lună, împreună vom cultiva 3 puncte forte prin intermediul programului wellBE:

  • constanță;
  • claritate;
  • structură.

De ce lucru pe cont propriu încă dinainte de a începe și între sesiuni?

Vei avea încă dinainte de prima sesiune teme . Chiar dacă temă poate fi o ancoră negativă din experiența educației, te invităm să le privești mai degrabă ca niște exerciții de întărire a mușchiului …minții. Dacă mergi la sală nu faci mușchi doar pentru că știi ce exerciții ai de făcut, nu-i așa? Ci pentru că le pui chiar și-n practică. Cam așa și aici. Sesiunea va fi prilej de învățare și explorare deopotrivă, iar timpul dintre sesiuni de experimentare, de aplicare a ceea ce ai dobândit în întâlnirea de 70 de minute.

Înscrie-te prin formularul online la unul dintre cele 3 programe wellBE oferite în luna august

Prin acest mod de lucru, iată 5 beneficii pe care le vei dobândi:

  • flexibilitate;
  • conștientizare;
  • încredere;
  • self-management;
  • relaxare.

De ce follow-up la 1 lună de la ultima sesiune?

Pentru că este important să ne aflăm împreună ce impact a avut acest program și să planifici mai departe, următoarea perioadă de timp. Follow-up-ul cuprinde:

  • o analiză nevoi
  • o comparație cu obiectiv anterior vs. ce ai reușit să faci în perioada dintre ultima sesiune și cea de follow-up;
  • ce a funcționat în acest timp, ce nu, ce poate fi schimbat și cum.

De ce sesiuni de 70 minute?

Timpul este o resursă importantă, iar stabilirea unor limite clare, poate contribui la o eficientizare maximă a acestui proces. Pe scurt, iată de ce fiecare sesiune va avea 70 de minute:

  • 5 minute intro – setare obiectiv sesiune;
  • 10 minute prezentare subiect specific sesiunii (în funcție de tematica săptămânii și nevoile specifice ale clientului) – parte teoretică în care clientul este implicat pasiv;
  • 50 minute explorare legătura dintre obiectiv client și subiectul sesiunii – parte teoretică și practică în care clientul se implică activ;
  • 5 minute closure – feedback sesiune și verificare dacă s-a atins obiectivul propus.

Descarcă broșura gratuită cu toate informațiile despre beneficiile programului wellBE

De ce mereu aceeași zi, aceeași oră?

            Ședințele vor stabilite la aceeași oră și în aceeași zi (cu excepția sesiunii nr 2 care va fi în săpt 1), durata este fixă și intervalele din sesiune sunt foarte bine delimitate, nu din rigiditate, ci pentru o mobilizare mai bună și eficientizare a procesului. Orice se dezvoltă armonios în niște limite sănătoare. Astfel, vom crea încă de la început un cadru mai ales temporal, ca un incubator mental, pentru sesiunile noastre. Astfel, aganajamentul va fi mai puternic și va fi indirect un mod de a crea limitele necesare. Respectarea programului va ajuta la atingerea obiectivelor, întărirea stimei de sine și va oferi un sentiment de self-efficacy.

Alătură-te grupului nostru de Facebook, unde construim comunitatea oamenilor interesați de un stil de viață sănătos!

Dacă ai vreo întrebare sau sugestii, o poți contacta direct pe Roxana Badea la 0722247261 sau roxana@asteri.ro